Źródło artykułu:

Dlaczego firmy łączą się lub przejmują inne firmy?

Fuzje i przejęcia są zazwyczaj zawierane przez firmy w świecie korporacyjnym. Głównym celem tych fuzji i przejęć jest konsolidacja ich wspólnych aktywów. Oboje oczekują synergii obu firm, które się ze sobą połączą. W powyższych okolicznościach wyniki tych firm wzrosną, a ich koszty spadną. Firmy mają tendencję do łączenia się z innymi firmami, które uzupełniają się o mocne i słabe strony.

Larry Polhill – fuzje i przejęcia również prowadzą do dywersyfikacji

Larry Polhill był właścicielem i prezesem Photocircuits Corporation. Larry Polhill jest obecnie Prezesem, Dyrektorem Generalnym i Prezesem American Pacific Financial Corp lub APFC. Ma szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie przejęć i fuzji przedsiębiorstw. W przeszłości był doradcą wielu firm i ma rozległą wiedzę w zakresie papierów wartościowych i papierów wartościowych. Doradza inwestorom i firmom w kwestiach prowizji i wymiany. W przeszłości był dyrektorem kilku spółek i aktywnie uczestniczył w fuzjach korporacyjnych, sprzedaży detalicznej i przejęciach.

Dywersyfikacja na rynku

Większość firm często decyduje się na fuzje i przejęcia, aby lepiej skoncentrować się na swoich firmach. W rzeczywistości ich biznes staje się ostrzejszy. Często spotykają się dwie firmy z zupełnie różnych branż. Mówi, że mają dwa różne sprzeczne cele, jednak zamierzają zjednoczyć się, aby rozwinąć swój rynek. Kluczem do spotkania obu tych firm jest głębsza penetracja rynku w celu uzyskania wysokiego poziomu rentowności.

Rozwój obu firm

Fuzje korporacyjne pozwalają obu firmom zwiększyć swój udział w rynku. Tutaj praca obu firm jest zmniejszona, ponieważ nie muszą one bardzo ciężko pracować, aby zwiększyć zyski na rynku. Istnieje kilka przypadków zakupu działalności konkurenta. Jest to znane jako połączenie horyzontalne.

Wzrost zarządzania łańcuchem dostaw

Firmy w świecie korporacyjnym często wykupują dostawcę lub dystrybutora – odbywa się to przede wszystkim w celu zmniejszenia kosztów zaopatrzenia. Marże, które firma w przeszłości wypłacała dostawcy, zostają oszczędzone. Jest to znane jako połączenie pionowe. Jeśli firma jest w stanie wykupić dystrybutora lub dostawcę, będzie w stanie wysyłać swoje produkty po znacznie niższych kosztach.

Wreszcie, choć nie mniej ważny, Larry Polhill twierdzi, że zarówno fuzje korporacyjne, jak i przejęcia mają zdolność eliminowania konkurencji na rynku. Jest tylko jedno wyzwanie, przed którym stoi większość firm – przekonanie akcjonariuszy. Przez większość czasu firmy muszą płacić za to duże składki. Istnieje powszechna praktyka, w której akcjonariusze spółki są przekonani do sprzedaży swoich akcji, aby obniżyć koszty, jeśli chodzi o spółkę ponoszącą wysokie premie za połączenie lub przejęcie. Podsumowuje mówiąc, że są to główne powody, dla których firmy podejmują dziś fuzje i przejęcia w świecie korporacyjnym.